اکسیداسیون پیشرفته


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان waste water و آدرس paloodsanat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 221
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 48
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 137
:: بازدید ماه : 137
:: بازدید سال : 1026
:: بازدید کلی : 4462

RSS

Powered By
loxblog.Com

اکسیداسیون پیشرفته
دو شنبه 11 اسفند 1399 ساعت 10:55 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست palood | ( نظرات )

 اکسیداسیون پیشرفته

 

فرآیندهای اکسیداسیون پیشرفته به وسیله رادیکال هیدروکسیل مشخص می شوند. رادیکال هیدروکسیل قوی ترین اکسیدان می باشد. بدین ترتیب بسیار محتمل می باشد که رادیکال هیدروکسیل بتواند سبب اکسیداسیون و معدنی سازی بسیاری از مولکول های آلی به دی اکسیدکربن و یون های معدنی شود. روش های مختلفی برای تولید رادیکال هیدروکسیل وجود دارد که بعضی از این روش ها شامل تابش نور UV و حضور اکسیدان هایی مثل پراکسیدهیدروژن و ازن می باشد. با این وجود ممکن است که تولید رادیکال های هیدروکسیل بدون تابش نور UV نیز انجام بگیرد.

 

نتایج کاربرد اکسیداسیون پیشرفته

مطالعاتی در خصوص کاربرد فرآیندهای اکسیداسیون پیشرفته جهت تجزیه ترکیبات دارویی و متابولیت های حاصل از تجزیه سورفاکتانت ها انجام گرفته است. از جمله این فرآیندها می توان به ترکیب ازن زنی همراه با دیگر عوامل اکسیداسیون ( تابش UV، پراکسیدهیدروژن ) اشاره کرد.

از ازن و UV جهت گندزدایی پساب تصفیه تصفیه خانه ای که حاوی آنتی بیوتیک ها، ترکیبات ضد تب، تنظیم کننده لیپید و ترکیبات معطر بود استفاده کردند. با استفاده از غلظت 10-15 میلی گرم در لیتر ازن و زمان تماس 18 دقیقه هیچ ترکیب دارویی شناسایی نشد. اگرچه حذف اولیه ترکیبات توسط ازن زنی مناسب می باشد اما حتی در صورت زمان های طولانی تماس ازن، مقدار معدنی سازی مناسبی مشاهده نمی شود که نشان دهنده حضور محصولات ناخواسته تجزیه می باشد.

ازن زنی در حضور نور UV بیشترین کاربرد جهت حذف آلاینده های نوظهور داشته است که راندمان آن تا حدود 90% می باشد. دوز استفاده از ازن 0/1-30 میلی گرم در لیتر می باشد.در تمام فرآیندهایی که در نبود نور UV انجام شده است، مقدار حذف TOC چندان زیاد نبوده و مقدار معدنی سازی ریز آلاینده ها پایین بوده است. مهم ترین فرآیندهای اکسیداسیون نوری جهت تخریب ترکیبات مختل کننده عملکرد غدد درون ریز و نیز ترکیبات دارویی و محصولات مراقبت شخصی شامل H2o2/UV بوده است.





:: برچسب‌ها: اکسیداسیون پیشرفته,فرآیند اکسیداسیون پیشرفته,AOP, ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: